آموزش بازی سازی: برای ساخت یک بازی خوب به چند نفر احتیاج داریم؟

بدون شک از زمان پیدایش بازی‌های ویديویی تا الان بیشمار تیم و استودیو‌ کوچک و بزرگ بازی‌سازی تشکیل شده است و سرانجام در پس تلاش‌های خود یا موفق شده‌اند یا در مسیر سخت و طاقت‌فرسای بازی‌سازی از جاه‌طلبی‌های خود دست کشیده‌اند. با تمامی این شرایط هنوز افراد بسیاری را در اطراف خود مشاهده می‌کنیم که با شور و شوق فراوانی برای بازی‌سازی قدم برمی‌دارند و سعی می‌کنند با سرعت هر چه بیشتر مسیر ساخت یک بازی موفق را طی کنند. معمولا چنین فعالیت‌هایی در نهایت منجر به تشکیل تیم‌های کوچک و دوست داشتنی بازی‌سازی می‌شود. اما آیا همه چیز به همین سادگی است؟

سوالی که در همین ابتدای کار به وجود می‌آید این است که واقعا برای تولید یک بازی موفق به چند نفر احتیاج داریم؟ اگر نگاهی به بازی‌های ویدئوی موفق سالیان اخیر بیاندازیم مشاهده می‌کنیم که در این فهرست طولانی و پر رنگ و لعاب، هم بازی‌های موفقی داریم که توسط یک نفر ساخته شده‌اند و هم بازی‌هایی داریم که توسط یک استودیوی بزرگ با صدها نفر کارمند ساخته شده است. راه دوری نمی‌خواهیم برویم و از بازی Undertale شروع می‌کنیم. بازی که تا الان نسخه پی‌سی آن با ۴۳ نقد امتیاز شاهکار ۹۲ و نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 آن با ۱۵ نقد امتیاز ۹۳ را به خود اختصاص داده است (البته نسخه پی‌سی در سال ۲۰۱۵ منتشر شده است). با یک جست و جوی ساده می‌توانید ببینید که تنها یک نام روبروی بخش توسعه این بازی نوشته شده است و آن Toby Fox است. از طرفی بازی‌هایی همانند Super Meat Boy، ‌Braid و World of Goo هم وجود دارند که توسط دو نفر ساخته شده‌اند و امتیازهای بسیار خوبی را هم به خود اختصاص داده‌اند. از طرفی هم استودیو‌های بزرگ با تعداد نفرات بالا هم در این صنعت وجود دارند که بازی‌های بسیار باکیفیتی تولید می‌کنند که لازم به نام بردن از آن‌ها نیست.